Bij Thuiszorg Maasland doen wij er alles aan om het u naar de zin te maken. Wij streven er naar om geen fouten te maken. Toch kan er altijd wel wat fout gaan. Wij willen dan ook graag leren van onze fouten. Wij kunnen pas leren van onze fouten als u een melding maakt bij ons. Door uw melding kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wij hebben zowel onze klachtenregeling als geschillenregeling ondergebracht bij de onafhankelijke Klachtenportaal Zorg.
Welke stappen moet u ondernemen bij een klacht over Thuiszorg Maasland?
Stap 1: Bespreek uw klacht.
Bespreek de klacht met de betrokkene en de coördinerende of regisserende zorgverlener. U kunt de naam van de zorgverleners in uw dossier vinden. Vaak worden de klachten op deze manier snel en efficiënt opgelost.
U krijgt binnen 6 weken een schriftelijke reactie over de klacht en de te nemen maatregel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het klachtenreglement op de website van Klachtenportaal Zorg.
Stap 2: De klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris kan u ondersteunen en adviseren bij het indienen van uw klacht. Ook zal de klachtenfunctionaris voor u bemiddelen. Wij zijn aangesloten bij de onafhankelijke klachtencommissie Klachtenportaalzorg.
U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl of u kunt via www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier invullen. U kunt op deze twee manieren de klachtenfunctionaris mvr C. Geertmans bereiken.
U krijgt binnen 6 weken een schriftelijke oordeel over de klacht en de te nemen maatregel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het klachten reglement op de website van Klachtenportaal Zorg.
Stap 3: Geschilleninstantie
Wanneer u er samen met Thuiszorg Maasland en de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet uitkomt, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke Stichting Geschilleninstantie KPZ. U kunt contact opnemen met de geschilleninstantie via de mail contact@geschilleninstantiekpz.nl of telefonisch via 0228-322205. U kunt zich ook richten tot de burgerlijke rechter.